Veel jonge schrijvers willen graag een boek publiceren. Wanneer ze echter gaan nadenken over de administratieve zaken, komen ze al snel tot de conclusie dat ze beter nog even kunnen wachten. Het werk wordt niet geschreven; de droom wordt niet nagejaagd. Zeker als het gaat om zaken als kunst en cultuur, is het vaak lastig om een geschikt platform te vinden. Het kost meestal veel geld om het boek uit te brengen, of er wordt na de publicatie weinig aandacht aan besteed. Het werk ligt dan weliswaar in de schappen, maar komt niet terecht bij het grote publiek. Uitgeverij De Muze wil dat patroon veranderen. Deze uitgeverij houdt zich vooral bezig met werken in de culturele sector, zoals muziek, gastronomie maar bijvoorbeeld ook kunstgeschiedenis. Wil jij een boek publiceren dat gaat over de kunstgeschiedenis? Dan ben je hier aan het juiste adres! Waar kan deze uitgeverij je mee helpen?

  • Hart van de culturele wereld
  • Culturele manifestaties
  • Snel een realistisch beeld

In de eerste plaats bevindt deze uitgeverij zich in het hart van de culturele wereld. Vanuit de uitvalsbasis in Leiden kan praktisch het hele land worden bediend. Dankzij het omvangrijke netwerk krijgen ook jonge auteurs een eerlijke kans. Om de zoveel tijd worden speciale culturele manifestaties georganiseerd, waar de boeken onder de aandacht worden gebracht. De kunstgeschiedenis is heel breed en heeft tal van verschillende onderwerpen. Ieder onderwerp komt vanzelf een keer in de schijnwerpers te staan! Tot slot kan de uitgeverij je ook gericht advies geven met betrekking tot je publicatie. Misschien moet je nog wat meer aan het onderwerp schaven voor je het boek uitbrengt, of misschien moet je het verhaal uitbrengen als e-book. Je krijgt realistisch advies over de stappen die je het best kunt zetten. Wil jij een boek uitgeven in de kunstgeschiedenis? Ga dan direct naar http://www.uitgeverijdemuze.nl/kunstgeschiedenis/!

Kunstgeschiedenis: een publiek bereiken

Wanneer je een boek uitgeeft in de kunstgeschiedenis heb je vaak één groot probleem: hoe bereikt het werk het grote publiek? Je schrijft natuurlijk voor een beperkte groep geïnteresseerden, maar zelfs binnen die groep kan versplintering optreden. Uitgevers in het noorden weten vaak amper wat er elders in het land gebeurt. Zo zijn veel boeiende boeken in de vergetelheid geraakt, of zijn uitstekende werken nooit populair geworden. Schrijf jij een boek in het genre kunstgeschiedenis, dan is het belangrijk dat je jezelf breed in de markt zet. Je moet op allerlei verschillende manieren gevonden kunnen worden. Op de website van De Muze staan de meest recente werken keurig aangegeven. Zo word je meteen gevonden door belangstellenden in de sector. Je boek komt ook daadwerkelijk in het schap te liggen, bijvoorbeeld in de lokale boekhandel. Dit geeft je net het zetje dat je nodig hebt om een succesvol boek te schrijven over kunstgeschiedenis! Uiteraard kun je ook zelf van alles doen om je boek aan te prijzen. Ga bijvoorbeeld eens langs voor een signeersessie, of houd een Q&A op het internet. Wanneer jij enthousiast bent over je boek, dan zijn de lezers dat ook!

Bekijk het aanbod

Een schrijver moet veel lezen. Wil jij een boek uitbrengen in de kunstgeschiedenis, lees dan eerst het werk dat al is verschenen. Ga naar bovenstaande site en bekijk de werken die zijn uitgelicht. Dat doe je niet voor niets: door informatie in te winnen schrijf je zelf een nog beter verhaal. Wie weet staat jouw werk dan binnenkort ook op deze pagina! Heb je vragen over het publiceren van een boek, of ben je benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan contact op via het contactformulier, of via het opgegeven telefoonnummer.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn