Ik ben met Rachman Reizen een rondreis over Sumatra wezen maken. Wat een fantastische reis was dat. Ik ben er zo van onder de indruk. Sumatra heeft een onwijs veel magische plekken en samen met mijn beste vriendin heb ik deze rondreis over Sumatra gemaakt. Dat is ons zo goed bevallen. We hadden de informatie voorafgaand aan de reis op www.rachmanreizen.nl al goed doorgenomen voordat we onze reis geboekt hebben. Toen we alles goed gelezen hadden, wisten we gewoon dat we deze reis wilde maken en daarom hebben we meteen geboekt.

Een 12 daagse rondreis over Sumatra

Sumatra heeft heel erg veel te bieden. Het is een prachtig eiland met heel veel historie, prachtige natuur, veel bijzondere dieren en heel veel vriendelijke mensen. Onze hoogtepunten waren:

• Orang-oetans ontmoeten
  • Sipisopiso watervallen
  • Harau Vallei
  • Bukit Tinggi

Toen we zijn begonnen aan onze rondreis over Sumatra zijn we begonnen in Medan. Dit is de stad waar we zijn aangekomen op het vliegveld en meteen kom je in aanraking met de veelzijdige cultuur die Indonesië rijk is. We waren beide nog redelijk fris ondanks de lange reis en hebben die dag al een beetje de omgeving kunnen verkennen. Een rondreis over Sumatra betekent natuurlijk dat je veel onderweg bent en we hebben dus ook wat proviand ingeslagen. Wat ik zelf echt heerlijk vind in het buitenland is om de lokale producten te verkennen. We kwamen al snel een mooie markt tegen waar we fruit hebben gekocht en allerlei lekkernijen voor onderweg. Wat ons betreft was dit de beste start die we voor onze rondreis over Sumatra hadden kunnen voorstellen. Het hotel was daarnaast ook fantastisch. We hebben echt genoten van de fantastische tuin die bij het hotel hoort en het was heerlijk om even tot rust te komen aan het zwembad. Een relaxte start van een rondreis over Sumatra is heel prettig, want de volgende dag waren we helemaal fris en uitgerust en konden we in Medan een paleis en een grote moskee bekijken. We zijn in de daaropvolgende dagen eerst naar Bukit Lawang gegaan en dat was eigenlijk onze eerste kennismaking met het echte regenwoud van Indonesië. We hebben die dag één van onze hoogtepunten beleefd, want we konden hier echte orang-oetangs zien. We hadden al begrepen dat de voederplaats lastig te bereiken is, maar heet is ons toch gelukt en dat was het absoluut waard. We hadden geen idee dat dit zo veel impact op ons zou hebben, maar het is heel bijzonder om tegenover een orang-oetang te staan. Zeker wanneer je ze op Sumatra in hun eigen leefomgeving kunt zien. Het is echt ontroerend mooi om te zien hoe bijzonder deze dieren zijn. Op het programma stond vervolgens een dag waarop we de jungle in zouden gaan. Dit werd een trektocht die zo bijzonder was. Het is niet uit te drukken hoeveel verschillende dieren en planten we hebben gezien. Het is haast niet voor te stellen voor twee meiden uit Nederland om in zo’n omgeving te leven. Wat dat betreft is een rondreis over Sumatra een kennismaking met een totaal andere wereld.

Watervallen, markten, tempels en meer

Het is onmogelijk om alles wat we tijdens onze rondreis over Sumatra hebben beleefd hier te benoemen, maar we willen heel graag ons verhaal delen met anderen om te laten weten hoe goed de reis door Rachman Reizen was verzorgd en hoe veel bijzondere dingen we hebben meegemaakt op onze reis. We hadden van te voren niet kunnen bedenken dat dit echt een reis zou zijn die je misschien maar eens in je leven maakt. Een rondreis over Sumatra is een reis die iedereen eens in zijn leven moet maken.