Interpolis staat al jaren bekend als een van de meest betrouwbare verzekeraars van Nederland. Jaarlijks worden duizenden mensen geholpen met het oplossen van hun problemen. In dit artikel gaat het niet over de kwaliteit van de klantenservice van Interpolis, maar om het bereiken van die klantenservice, en het antwoord op een aantal veel gestelde vragen. Door deze op een rijtje te zetten, hoef je niet op te bellen! Twijfel je over een antwoord, neem dan uiteraard zelf contact op. Hieronder lees je het antwoord op vijf veel gestelde vragen aan de klantenservice van Interpolis:

  • Wanneer moet ik mijn schade melden?
  • Hoe snel wordt mijn schade afgehandeld?
  • Gebruikt Interpolis een schade-expert?
  • Hoe wordt mijn schade hersteld?
  • Wat als ik de kosten zelf al heb betaald?

First things first: de klantenservice van Interpolis is te bereiken via het telefoonnummer op de site. Er zijn verschillende afdelingen, zoals het hoofdkantoor, de ZorgActief lijn, de schademeldcentrale of Interhelp Binnenland. Voor een compleet overzicht van alle telefoonnummers en de stappen van het keuzemenu ga je naar deklantenservice.nl. Op deze site staan alle telefoonnummers overzichtelijk genoteerd. Zo zie je direct welk nummer je moet bellen en hoe je vervolgens het keuzemenu doorloopt. Dan nu: wanneer moet je schade melden? Bij Interpolis geldt dat je zo snel mogelijk aan de bel moet trekken. Dat kan dag en nacht, dus je hebt geen excuus om erg lang te wachten. Voor jezelf is het ook beter als je gelijk belt. Je krijgt dan advies over de stappen die je kunt zetten en je kunt rekenen op een snelle schadeafwikkeling. De schade wordt afgehandeld nadat de klantenservice van Interpolis de juiste informatie heeft verzameld. De schadebehandelaar stelt een dossier op en dat wordt gebruikt voor het bepalen van de vergoeding. Het opstellen van het dossier kan even duren. Is het dossier klaar, dan wordt het binnen 10 dagen in behandeling genomen. Daarna kan uitbetaling nog één of twee werkdagen op zich laten wachten.

Klantenservice Interpolis: de schade expert

Zoals veel andere verzekeraars maakt ook Interpolis gebruik van een schade-expert. Deze neemt de stand van zaken op en brengt daarna verslag uit. Op basis van dit verslag wordt de vergoeding berekent. Een schade-expert wordt ingezet bij de zwaardere gevallen, zoals waterschade of brand. Ben je niet tevreden met het rapport? Dan kun je ook een eigen schade-expert in de arm nemen. Dit heet een contra-expert. Deze stelt een tweede rapport op, waardoor je meer zekerheid hebt over de juistheid van de vergoeding. De contra-expert wordt in principe vergoed door de verzekering, tenzij de kosten boven die van de Interpolis expert uitstijgen. Voor verdere vragen over de schade-expert kun je terecht bij de klantenservice van Interpolis. De schade wordt vervolgens hersteld door bedrijven bij jou in de buurt. Deze hebben contracten met Interpolis en zijn bevoegd om de werkzaamheden uit te voeren. De klantenservice van Interpolis kan je vertellen welke bedrijven bij jou in de buurt actief zijn!

Wat als je al betaald hebt?

Het kan natuurlijk zo zijn dat je niet met de schade kunt leven en afhandeling even op zich laat wachten. Veel verzekerden kiezen er dan voor om het geld eerst zelf op te hoesten. In veel gevallen is dat geen enkel probleem. Zorg dan wel dat je goed bijhoudt welke kosten je maakt, dan krijg je deze van de verzekeraar vergoed. Het is handig om een dossier bij te houden. Heb je het idee dat de prijs van een reparatie onredelijk is? Wacht daar dan even mee. Bel de klantenservice van Interpolis voor meer informatie.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn